Київський національний університет будівництва і архітектури
Інституційний репозитарій

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
listelement.badge.dso-typeДокумент, Композиційне значення оранжерейних споруд у системі просторової організації ботанічного саду (на прикладі м. Києва)(КНУБА, 2025) Галак, Катерина; Кінайлюк, МихайлоДосліджується композиційне значення спеціалізованих оранжерейних споруд у структурі ботанічного саду. Аналізується композиційна роль споруд у контексті їх взаємодії з навколишнім середовищем. На прикладі двох об’єктів у м. Києві проаналізовано особливості їх архітектурного вираження, розміщення та ролі у просторовій структурі ботанічного саду. На противагу цим прикладам розглянуто зарубіжні підходи, орієнтовані на злиття архітектури з ландшафтом.listelement.badge.dso-typeДокумент, Універсальні санітарно-гігієнічні приміщення в системі архітектурно-планувальної організації хостелів(КНУБА, 2025) Кінайлюк, Михайло; Брідня, ЛарисаУ роботі розглянуто питання архітектурно-планувальної організації санітарно-гігієнічних приміщень у хостелах з урахуванням вимог інклюзивності. Універсальне санітарно-гігієнічне приміщення розглянуто як головний об’єкт дослідження у контексті архітектурно-планувальних рішень хостелів, забезпечення інклюзивності та ергономічності середовища.listelement.badge.dso-typeДокумент, Архітектурна адаптація існуючих закладів дошкільної освіти до потреб інклюзивної освіти на території України(КНУБА, 2025) Осичанський, ВікторУ доповіді розглядаються методичні та практичні аспекти архітектурної адаптації існуючих закладів дошкільної освіти (далі ЗДО) України до потреб інклюзивної освіти. З огляду на зростаючу потребу у створенні безбар’єрного, комфортного та стимулюючого середовища для дітей з особливими освітніми потребами, аналізуються сучасні підходи до перепланування, зонування та оснащення простору. Особлива увага приділяється функціонально-просторовим рішенням, які сприяють соціалізації, безпеці та розвитку кожної дитини незалежно від її фізичних чи когнітивних особливостей. У межах дослідження окреслено основні типи архітектурних бар’єрів, характерних для типових будівель ДНЗ, а також запропоновано методичні принципи їх усунення. Розглядаються приклади успішної адаптації в українських регіонах, окреслюються перспективи інтеграції інклюзивних стандартів у нормативну базу архітектурного проєктування.